Foglalkozásunk átmenetileg szünetel!

Mire jó a kismama jóga?

kismama jógaSegít az anyát ráhangolódni a kisbabája fejlődésére, saját testi-lelki változásai tudatos megélésére.
A jógagyakorlatok energetizálják az egész testet, javítják a kondíciót, valamint kellemesen átmozgatják, nyújtják a testrészeket. Intenzívebb erősítő és/vagy nyújtó gyakorlatokkal javítjuk a kismama és a baba fiziológiai állapotát, az izmok tónusát, a keringést. Figyelmet fordítunk a csípő körüli izmok lazítására, nyújtására (ami a szüléshez elengedhetetlen).

A jóga csökkenti a várandóssággal együttjáró panaszokat (pl. hát- és derékfájás, nehézlégzés, vizesedés, ízületi fájdalmak, görcsök, keringési problémák stb.) A kismama jóga alatt tanult légzőgyakorlatok segítik a helyes légzés kialakulását,segítik a keringést, a belső szervek vérellátását, hatékony működését. Jó hatással vannak az idegrendszerre és még a babát is átmaszírozzák. A gátizmokat erősítő gyakorlatokkal készítjük fel a magzat növekedése miatti egyre nagyobb terhelésre ill. a szülés közbeni intenzív igénybevételre. A mélyrelaxáció feloldja az esetleges félelmeket, érzelmi blokkokat. A tapasztalat azt bizonyítja, hogy aki a várandósság alatt rendszeresen jógázik, könnyen, gyorsan, legtöbbször természetes úton szül, egész életen át tartó élményként átélve babája érkezését.  

 prenatal-yoga

Miért jó a kismama jóga?

A jóga megerősít testi, lelki és szellemi szinten egyaránt továbbá segít az önismereti szint javításában. A jóga foglalkozáson a kismamák nyugalomra, belső egyensúlyra, harmóniára tehetnek szert, amit a várandósság, a szülés alatt és a szülés utáni időszakban egyaránt tudnak hasznosítani.

 

Mikortól javasolt a kismama jóga?

A kismama jógát minden 13. hetet betöltött, egészséges kismama -orvosával egyetértésben- gyakorolhatja.
Nem szükséges sem jógában, sem pedig más sportban szerzett korábbi tapasztalat.
A jóga gyakorlatokat egészen a 40. hétig (szülésig) bátran lehet folytatni.

Namaste!

 

To Top